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Anabolic steroids in sports – are they that good?

Steroids are a class of synthetic drugs used to enhance athletic performance. They are often used to increase muscle size, strength, and endurance. They can also be used to reduce fat, increase energy, and improve concentration and mental performance.

The use of steroids in sports has been a controversial issue for decades, with many athletes and coaches believing that their use gives an unfair advantage to those who take them. However, many studies have been done on the effects of anabolic steroids on athletes, and it has been found that steroid use can have serious health risks.

One of the most common types of steroids used in sports are anabolic-androgenic steroids (AAS). These drugs are synthetic versions of the male hormone testosterone. They are used to increase muscle mass and strength, improve athletic performance, and shorten recovery times between workouts. You can view the range of drugs and order the steroids you like by following this link: https://pharmacie-du-sport.com/

Negative Effects

The use of AAS can have a number of side effects, including an increased risk of heart attack, stroke, liver damage, high blood pressure, and changes in blood cholesterol levels. In addition, long-term use of steroids can lead to psychological problems such as aggression, mood swings, and depression.

Anabolic steroids can also cause a decrease in natural testosterone production, which leads to decreased libido and infertility in men. In women, long-term steroid use can lead to the development of male characteristics such as increased facial and body hair, a deeper voice, and an enlarged clitoris.

Scientific research on steroids

In addition to the health risks associated with anabolic steroids, studies have also shown that their use does not always improve athletic performance. A study by the University of Maryland found that steroids have no effect on muscle strength or endurance. Other studies have shown that steroid use can lead to poor sports performance due to the lack of motivation and concentration that can occur with steroid use.

Steroid use in sports remains controversial, and the potential risks and lack of evidence of improved performance make it clear that steroid use is not recommended. For athletes who want to improve their performance, a regular exercise program and a healthy diet are effective and safe ways to do so.

Conclusion

Although steroids can provide short-term results, they can carry serious long-term health risks. For this reason, athletes and coaches should be aware of the potential risks associated with steroid use and instead focus on safe alternatives such as exercise and proper nutrition.

Pharmacology to increase muscle mass

Pharmacology (Pharma)to increase muscle mass can significantly increase results in bodu It’s no secret (and for some people it’s just the same secret) that by training naturally, you will not look like athletes from glossy magazines, even with a great experience of training, proper programs and nutrition. Let’s talk about which pharmacology is best for gaining mass. For reference https://compare-steroidi.com/ you can find a wide range of steroids for any purpose and course.

Pharma is hormonal and non-hormonal.

Hormonal Pharma mainly includes androgenic-anabolic steroids (synthetic testosterone and its analogues), as well as insulin and growth hormone. These also include insulin-like IGF growth factors (there are several of them) and peptides (GRPH).

Non-hormonal pharmacy for muscle mass gain includes a wide variety of drugs, for example, potassium orotate, carnitine chloride, riboina

List of Hormonal Pharma by Mass Set

This list may not be complete, however, the main drugs include:

Growth Hormone

An effective but expensive drug. Ordinary people, as a rule, can not afford. It is used, as a rule, by professionals. It does not apply to steroids. Does not require after course therapy. At high dosages, its combination with insulin is necessary.

Insulin

Nonsteroidal hormonal drug in pharmacies. No post-course therapy is required. The principle of action is that insulin “drags” nutrients through the body. Due to this, the bodubuilder can eat more and provide more nutrients to the muscles, which has a positive effect on their growth.

Next, we will talk about steroids.

Steroid

Steroids, as we have said, are synthetic testosterone (male sex hormone) or its analogues (with slight changes at the molecular level).

Methandrostenolone (Methandienone, Danabol, “Methane”)

“Methane” is the number one steroid. As a rule, chemistry begins with it. It is included in almost all mass collection courses.
Methane is a fairly strong androgenic anabolic steroid, although some mistakenly consider it a weak steroid, due to the fact that chemistry often starts with it. Some people even argue that after a methane solo course a PCT is not needed. It’s not! PCT should be performed after any steroid cycle, including after methane.

Testosterone

Injectable drug. Very effective. It is available in several variants (esters), such as Testosterone Propionate (fast play), Enanthate (long play), undecanoate, etc.

Propionate allows you to gain weight and at the same time burn fat, although it is believed that people prone to fullness can, on the contrary, appear overweight.

Testosterone is also the basis of many mass collection courses.

Nandrolone Decanoate (“DECA”, Decadurabolin, Retabolil)

Injectable drug. The chemical name is nandrolone decanoate. People – “soundboard”. Trade names are Decadurabolin, Retabolil.

A strong steroid is added to many mass collection courses, but it has its own specificity. Unlike most other steroids, it does not aromatize, which means it is not converted to estrogen at high dosages.

Boldenone (Equipoise)

Injectable drug. Initially applied in veterinary medicine, then migrated to bodu

Oxymethalone

Strong oral steroid. It has progestin activity (like nadrolone).

Warum sollten Anti-Östrogene eingenommen werden?

Die Einnahme von Anabolika erhöht die Testosteronkonzentration im Blut, wodurch die natürlichen Stoffwechselprozesse der Sexualhormone gehemmt werden. Ihr Überschuss wird unter dem Einfluss der Aromatase in Östrogene umgewandelt. Dies wiederum führt zu negativen Folgen in Form von Ödemen, Unterdrückung der Sexualfunktion, Gynäkomastie usw.

Athleten, die Kraftdreikampf und Bodybuilding betreiben, verwenden während eines Kurses Anti-Östrogene, um negative Auswirkungen zu verhindern, die mit der Umwandlung von Anabolika in Östrogene verbunden sind. Dieser Prozess ist bei allen Estern des Testosteronhormons und auch bei vielen anderen Anabolika üblich. Nach Beendigung einer Steroidbehandlung tragen Anti-Östrogene dazu bei, die normale natürliche Testosteronproduktion wiederherzustellen. Bei der Einnahme von Steroidpräparaten kommt es zwangsläufig zu einer Unterdrückung der Hormonbildung, vor allem, wenn sie in großen Mengen eingenommen wurden. Im Internetshop der Sportpharmakologie anabolikalegal können Sie jedes für Sie geeignete Anti-Östrogen zu einem attraktiven Preis auswählen und bestellen.

Einnahme von Antiöstrogenen während des Kurses

Viele Sportler stellen sich oft die Frage, welche Produkte geeignet sind. Anfängerinnen sollten während des Kurses sowohl Aromatasehemmer als auch Proviron verwenden. Östrogenrezeptorblocker sollten nicht gleichzeitig mit Anabolika eingenommen werden. Die Blocker haben nämlich zahlreiche Nebenwirkungen, die dem Körper des Sportlers irreparable Schäden zufügen, die noch größer sind als die Nebenwirkungen einer starken Steroideinnahme.

Proviron wird als ein geeignetes Medikament, das für den Einsatz von Spezialisten und erfahrenen Athleten empfohlen wird. Darüber hinaus stellt die Einnahme dieses Medikaments die Erektionsfähigkeit wieder her.

Besonderheiten bei der Einnahme von Anti-Östrogenen im Rahmen einer Kur

Zusammen mit Anabolika wird Proviron täglich verwendet, beginnend mit 2-3 Wochen. Die geeignete Dosierung hängt vom Schweregrad des Kurses sowie von den verwendeten Steroiden ab. In der Regel werden Anti-Östrogene in einer milden Dosierung von 25 mg pro Tag eingenommen. Bei schweren Verläufen sollte die Dosis auf 75 oder sogar 100 mg pro Tag erhöht werden. Eine Überschreitung dieser Menge wird nicht empfohlen, da die Gefahr von Nebenwirkungen besteht.

Anastrazol ist ein weiteres geeignetes Anti-Östrogen. Zur Prophylaxe werden 0,5 mg jeden zweiten Tag verwendet. Bei den ersten Anzeichen einer Gynäkomastie wird die Dosis um den Faktor 2 erhöht. Unter den Mängeln eines Anti-Östrogens ist es ziemlich hohe Kosten, und auch Hemmung des Wachstums des Muskelgewichts, Schwächung der Knochen, Abnahme des Geschlechtstriebs, Depression.

Regeln für die Verwendung von Antiöstrogenen nach dem Kurs

Der Einsatz von Rezeptorenblockern gilt als Grundlage für eine qualitativ hochwertige Therapie nach dem Kurs. Ihre Hauptaufgabe ist die Wiederherstellung der erektilen Funktion, die Aktivierung der natürlichen Testosteronproduktion und die Wiederherstellung der Spermatogenese.

Die gängigsten Medikamente sind Tamoxifen und Clomid. Letzteres muss mindestens 3 Wochen lang in einer Menge von bis zu 50 mg eingenommen werden. Bei sehr schweren Verläufen wird die Dosis auf 150 mg erhöht. In diesem Fall sollte ein Spezialist konsultiert werden.

Die Dauer der Einnahme von Tamoxifen ist die gleiche – ab 3 Wochen. Eine geeignete Menge wäre 10-20 mg des Arzneimittels. Bei schweren Verläufen kann die Menge des Anti-Östrogens auf 40 mg erhöht werden.